Må Allah underlätta det för oss.

Bismillah Rahmani Rahim

Asalamu Alejkom
Alla Läsare...

Idag var det bara ännu en dag i mitt liv, ännu en dag med möjligheter ännu en dag vilket betyder ännu mer tid Alhamdulillah Alejkulihaal.
Varje torsdag så har vi föreläsningar (jag må säga att det är väldigt intressanta föreläsninagar) om lite allt möjligt, från jiin till Profeten ( S A A W ) till egna privata problem ifall man behöver syster råd. Jag säger bara Jazaakallaahu khairaa för det Masha'Allah. Idag så var det iallafall sista gången på ett tag för mig eftersom jag åker iväg till england och Alhamdulillah jag fick säga allt jag hade på hjärtat eller ja, mer eller mindre. Jag antar att folk förstår mig mer än innan nu.

Den senaste månaden Subxanallah min iman har varierat från att den har varit så långt ner som möjligt till att den den har vänt riktning och min Iman strärker och höjer sig med tiden Alhamdulillah. Häromdagen så läste jag översättningen på surat Al Ma'un ( http://www.mounthira.com/learning/surah/107-al-maun/ )
Det påminnde mig att Bönen är de ända som skiljer mig ifrån en Kafiir, och de muslimerna som inte utträttar sina böner anses som en icke troende, de som skjuter upp deras böner pga lathet dom har en egen plats i Naar som har ett namn vilket jag inte minns, Subxanallah. Vet ni att Allah swt föraktar lathet? Och vi ungdommar, Ya Allah sover vi inte allt för mycket och OM vi inte sover så är vi allmänt lata Subxanallah. “O you, who sleep too much and are indifferent, too much sleeping brings regret. In the grave, when you enter into it, there will be a long sleep after death, and a bed of sins or good deeds you have done will wait for you there.” Tänk på det wallahi sömn är de minsta du behöver i denna dunia. Imam as-Sadiq (s) said, ‘Allah hates much sleeping and much idleness.’ He also said, ‘Much sleeping wastes religion and life.’

(Översatt från http://www.duas.org/bedtimedua.htm de sista stycket)
"De ungdomarna borde sysselsätta sig själva eller på deras fritid läsa och skaffa bra infrormation om islam och memorera sura från den heliga Qur'an för att Qur'an lyser upp ditt hjärta och liv. Den som lär sig i dens ungdom kommer att ha nytta av den kunskapen när han växer upp. Dom äldre läs sig inget som dom inte lärde sig i deras ungdom. "

De menas ju inte att du ska sluta upp med allt i ditt vardagliga liv, utan att bara ta till sig och praktisera det. Byt bara ut lite små saker till bättre så småningom du lär ju tänka efter och mogna till. From baby steps to grown up steps. Må Allah underlätta det för oss.
Bönen, den tar knappt 20-30 minuter av din vardag. Och vi ungdomar slösar minst 2 timmar på absolut inget allts Subxanallah. Tänk bara på döden , den kan komma närsomhelst och när den väl kommer det är då Tawbaah existerar inte längre. Lakin fortfarande Allau Aclam, he got plans for evryone of his creauture. Insha'allah och jag hoppas med hela mitt hjärta att vi alla kommer att få tillträde intill paradiset.


" I want to die with my forhead on the ground, The Sunnah in my heart,Allah on My Mind, Quran on my Tongue,And Tears in my eyes. "
Det dära citatet hade jag hört förlängesen... då tänkte jag.. Shiit va flääschiiigt, tänk att dö sådär, ouff mäktigt etc. Men så sent som för ungefär två dagar sen först då förståg jag vad det betyde. Och jag är inte en sådan människa som har det lätt för att bryta ner i trårar, inte för att jag gjorde det men anyways, jag kände mig rörd utav citat. Och nu menar jag det här, tänk er hur mäktigt det är att dö så. DET ÄR så jag vill dö, inte på ett elr ett annat sätt..


De här sidorna vänder jag mig till när jag söker kunskap,.Hoppas ni får samma nytta av dessa sidor Insha'Allah.
www.mounthira.com
www.duas.org
www.islamguiden.com
www.islamforbarn.se
www.darulhadith.com
Även Paltlalk för att lyssna på föreläsningar.

If u remember Him, He will remember you. Påmin varandra om det Insha'allah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0