Only Allah Can Judge Me

Bismillah Rahmani Rahiim.

Asalam Aleykom

Jag har burit burka det senaste dagarna. Det var ju inte så att de var ett beslut jag hade fattat.. Att bära den för all evigheter. Utan , jag prövade mig fram bara, försökte vänja mig vid det, kollade om jag kunde vara bekväm i det, kunna vara flexibel undertiden jag bar det. Men det va inte exakt så jag hade förväntat mig, det var komplicerat, mycket mer än att bara bära plagget. Jag var också tvungen att ta ansvaret för de jag representerade. Det krävs ett stort ansvar för att kunna bära burka, Subhanallah må Allah underlätta der för mig i framtiden. Jag vill så gärna börja bära det permanent men det är så mycket jag måste göra, sluta med musiken, all bröllp, jeansen, sträva efter mer tålamod att undvika säga allt ont Subhanallah och sååååå mycket mer. Och jag vill inte bära burkan om jag inte kan undvika det. Jag vill inte förlöjla det genom att använda det på fel sätt, ge ut fel budskap.. Känns lite som hykleri wallahi aziim, jag är inte redo för de ansvaret ännu. De flesta som har sätt mig bära burkan har sagt Masha'allah, well nästa gång dom lägger ögonen på mig så lär dom ju säga subhanallah. Självklart så känns det inte så bra att få sådan komentar lakin ingen har rätt att dömma mig utom Allah (swt). Det säg att alla måste begå jihaad för sitt liv, jag personligen har inte gjort det ännu, men jag håller på att förbreder mig. Jag försöker så otroligt mycket, må Allah underlätta kunskapen för mig, må Allah underlätta att kunna bära burkan för mig och alla andra mina systrar, må Allah höja min Iman till toppen. Insha'Allah. Amiin.

Kommentarer
Postat av: Foad

M´ashallah blir så glad o stolt över att läsa sånt här! Inshallah allah hjälper dig på din väg och guidar dig.. lägger den här bloggen i favoriter Du vet säkert inte vem jag är o jag vet inte vem du är men hittade din blogg för att jag känner aida. Keep striving!

2010-06-19 @ 01:27:23
URL: http://www.poeter.se/foads_poesi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0