Islam = Peace, Qur'an = Wisdom

Bismillah Rahmani Rahim.

Salamu  Aljekum

Ännu en dag så är jag kvar i denna Dunia, jag säger Alhamdulillah för att jag fortfarande är i liv, Alhamdulillah att jag fortfarande har tid på mig och möjligheten för att kunna göra tawbah (ånger) för alla synder jag har begått. Min tawbah kanske inte syns utanpå med inuti mitt hjärta vänder och vrider sig i ångest, men som sagt skenet bedrar.För varje dag som går så känner jag hur Sheytan (acudibillah minal sheytan rajim) sakta men säker ökar min lust och behov till synder. Ya Allah Ar-Rahman Ar-Rahim, jag ber endast till dig Allah att fästa våra hjärtan till Islam, vägled mig till den rätta stigen och vilseled Sheytan ifrån min Iman, Amin.

           När jag ser mig runt omkring och skådar min omgivning, den första tanken som slår mig är Subhanallah! Vad har kunnat gått fel längs vägen? Islam må vara den största och den mest snabb växande religionen i världen men inget stolthet är vad vi visar. Är vi verkligen så svaga i själen att Sheytan styr oss, har vi verkligen så svag Iman att vi har låtit oss Sheytan vara mäktigare än oss? Subhanallah !!

Allah swt, Vägled mig, mina systrar och mina bröder. Fäst våra hjärtan vid Islam och vilseled Sheytan från våra själar, öka vår kunskap i din makt och håll synden på avstånd. I denna värld  tjänar vi endast dig, soldater är vi endast för dig Allah, endast dig Allah vi tillber och endast dig vi knäböjer och sänker våra huvud för. Vi underkastar oss endast till dig Insha'Allah. Amin.


Abu Huraira rappoterade att profeten - frid vare över honom - sade:

"Detta liv är ett fängelse för en troende, ett paradis för en förnekare"

(Muslem)


Kommentarer
Postat av: SAMIIIRA

AMIIIN AMIIN:( mashllah bra text...

2008-05-20 @ 00:19:15
Postat av: Anonym

Heelt rätt!! Amin må allah förlåta våra synder och acceptera vår bön! Amiin!!!

2008-05-20 @ 12:01:15
Postat av: Mohamed

Mash'Allah! Må gud förlåta oss för våra synder

2008-05-21 @ 00:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0